onsdag 27. juni 2012

Rekruttere med sosiale medier

Stadig flere tar i bruk sosiale medier for å rekruttere smarte hoder til sine bedrifter (Aftenposten)
   
Itera har nå en rekrutteringskampanje gående i de sosiale 
mediene. Twitter er deres hovedkanal. F.v. organisasjons- 
og kommunikasjonsdirektør Ane Gjennestad og HR-rådgiver 
Line Westergaard. FOTO:RAGNAR AAS.
Organisasjons- og kommunikasjonsdirektør i Itera, Ane Gjennestad, har nylig startet en rekrutteringskampanje via de mest kjente sosiale mediekanalene for å rekruttere ansatte.
   
- Vi har i flere år ikke vært fornøyd med antall innkommende jobbsøknader, og som andre aktører på samme marked så kjemper vi en hard kamp om de samme ressursene og menneskene. Derfor ville vi forsøke rekruttering via sosiale medier, sier Gjennestad.
  
Aftenpostens jobbekspert og direktør i Adecco Select, Guri Larsen, oppfordrer til bruk av sosiale medier både på jobb og privat, fordi de vet at de private nettverkene til de ansatte ofte kan være like effektive i rekruttering.

- Det nye begrepet er virale kampanjer. Man kan oppnå utrolig stor og god spredning gjennom å bruke disse kanalene på riktig måte, sier Larsen.  

Les hele artikkel i Aftenposten
Les også: How to Use Social Media as a Recruiting Tool